Skoda z serii 1101/1102

Ciekawi jesteśmy co sądzicie o coraz popularniejszym trendzie – o restomodach. Czyli klasykach, które noszą w swojej stylistyce lekki powiew nowoczesności i subtelnego tuningu, a nawet usprawnienia mechanicznego, by przyjaźniej można było się z nim dogadać na co dzień. Mamy w naszych zbiorach Skodę z serii 1101/1102 z przełomu lat 40. i 50., popularnie nazywaną Tudor. Nazwę przywłaszczyła sobie od najliczniej sprzedawanej odmiany – dwudrzwiowego sedana, czyli tudora. Ale tych odmian był cały wachlarz: pikap, sanitarka, kombi, czterodrzwiowy sedan, kabriolet z odsłoniętym poszyciem dachowym, roadster, furgon, a nawet uterenowione dla wojska. Była nawet sportowa wersja, którą czechosłowacka załoga w 1948 roku wystartowała w Rajdzie Polski, wygrywając klasę do 1200 ccm. Nasz tudor-restomod ma też stosowną przyczepkę, więc w komplecie prezentuje się jak iście wiejski obwoźny handelek. Jeśli będziecie odwiedzać muzeum, zwróćcie uwagę na współcześnie zaprojektowane detale Skody, które są wykonane z litego drewna. A może znajdziecie jeszcze jakieś ciekawe akcenty, które z pewnością nie mają 70 lat?
 
Jak trafić?

Biała Olecka 9, 19-400 Olecko

Google Maps

W okresie październik-kwiecień
muzeum jest NIECZYNNE

CENY BILETÓW:

NORMALNY - 30 PLN (Pałac - 15 PLN)

ULGOWY - 20 PLN (Pałac - 10 PLN)

dzieci do 7 lat - BEZPŁATNIE
KUP BILET ON-LINE

Obserwuj nas

Muzeum Motoryzacji 2022 | Realizacja virtualmedia.pl
Informujemy, że wszystkie Twoje dane są chronione uwzględniając aktualne przepisy RODO. Korzystamy również z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Prawem Telekomunikacyjnym.

Administrator Danych
Polityka Prywatności
Akceptuję